Kolika je cijena zdravlja Zeničana?
Ako ste do sada imali ikakvih dilema o odgovoru na gornje pitanje, poslije sljedećih činjenica će nam biti nešto jasnija situacija. Naime, znajući situaciju sa aero zagađenjem u Zenici i već propisanim i usvojenim mjerama za djelovanje u tom pogledu, tokom prošle zime je ostalo nejasno zašto niti jednom nije proglašena epizoda uzbune poslije koje slijedi i provođenje određenih mjera.
Ugovorom o isporuci toplotne energije za sezonu 2016/2017 sa ArcelorMittal d.o.o. Zenica, koji je zaključen 12.10.2016, pored ostalog je navedeno, citiramo: Da će ArcelorMittal proizvesti i isporučiti JP Grijanje Zenica toplotnu energiju za grijanje sa cijenom od 42 KM/MWh (bez PDV-a). Ugovorena cijena bi se usklađivala u slučaju da u toku sezone dođe do promjene cijene energenata, kao i u slučaju da Grad Zenica proglasi epizodnu situaciju zagađenja uz substituciju uglja zemnim plinom. Kraj citata i ponovo razbijanje iluzija.
Prema prednjem, sada je jasno zašto se ni jednom nije proglasila epizoda uzbune, iako su se dobrano ostvarili uslovi za to. Sada su jasne i one nedoumice šta su to epizode zagađenja i ko ih treba objaviti (kod onih koji su za to zaduženi). Iz ove jedne jedine rečenice možemo izvući nekoliko kristalno jasnih poruka koje govore o ovom “zeničkom bermudskom trouglu” zvanom grijanje, a to su:
- Arcelor Mittal d.o.o Zenica jedino i isključivo interesuje profit, po svaku cijenu i na svaki način. Taman posla da oni smanje proizvodnju, uvedu supstituciju goriva na svoj račun. Iako plaćamo cijenu grijanja među skupljim u regiji, s obzirom na prirodu proizvodnje toplote, koja se proizvodi prvo zbog njima potrebnih tehnoloških procesa. Dragi sugrađani, ako želite čist zrak – platite taj luksuz, a mi ćemo i dalje proizvoditi i izvoziti profit. Po svaku cijenu i uvijek na teret građana Zenice. Sretna nam nova, buduća termoelektrana, sa ovakvom filozofijom i računicom koja je zasnovana samo preko leđa jedne strane.
- Grad Zenicu interesuje samo stanje “budžetske blagajne”, jer stanje zdravlja svakog pojedinca je isključivo njegov problem. Da je “ne dao bog” došlo do kupovine plina u navedenom periodu od recimo cca 100.000 KM, to bi po glavi onih sto hiljada i kusur stanovnika Zenice došlo po jedna KM. Ko može podnijeti ovoliki trošak, i zato je rješenje standardno, ušutite se i ko što sve prolazi – proći će i ovo. I ovo se sve uklapa u onu baznu tezu da pričama o zagađenju uznemiravamo javnost i tjeramo investitore – koji nikako da se pojave.
- JP Grijanje treba mirne i poslušne konzumente, koji nikako ne smiju pitati šta to dobijaju zauzvrat i koliko je to “na vagu”. Kada pođete razmišljati i računati, postajete državni neprijatelj kojem se ne piše dobro. Nemojte da Vam naum padne da raskinete ugovor o isporuci toplotne energije, jer ta varijanta, po njima uopšte ne postoji.
Voljeli bismo vidjeti da li igdje u svijetu postoji taj oblik obligacionog prava koji ne omogućava da se jednom međusobno potpisani ugovor ne može raskinuti i da u takvom ugovoru ne postoji ta mogućnost. I ako nema takve mogućnosti, ko bi ga uopšte prethodno potpisao. Naknadnim izmišljanjem birokratskih zavrzlama i prepreka, do apsurda se pomiču granice radi odlaganja prava na prekid ugovora. Samo pogledajte spisak mogućih razloga za onemogućavanje prekida ugovora (poremećaj rada sistema, odsustvo boravka, renoviranje stana, saglasnost kućnog savjeta, saglasnost svih stanara, slijedi vjerojatno i mjesne zajednice i nema kraja inovacijama). Uopšte im ne pada na um da je Vaše osnovno pravo da raskinete ugovor ako niste zadovoljni uslugom i tačka. Prema prednjem, ako nekada budete ponovno potpisivali ovakav ugovor, dobro pogledajte kakvo je Vaše pravo u pogledu raskida istog. Vjerovatno bi samo samoubice pristale da im stavite omču sa tegom oko vrata i skočile u vodu.
EKO FORUM Zenica je jedini dežurni uzbunjivač koji priča li priča, o svim ovim problemima bez oraha u džepu. I koji dobije po zubima kada se previše i preglasno javlja. A pošto smo stalno u klinču između gore pobrojanih, valjda smo i oguglali i očvrsli. I stekli renome, jer nam se svakodnevno javljaju građani sa vapajima za pomoć i za koju su nam nažalost ograničene mogućnosti zbog objektivnih okolnosti. Nekako dođemo kao šalter za žalbe, jer mnogi ne rade ono za što su plaćeni.
0 Comments